iŽeleznice iŽeleznice

Alstom obdržel objednávku od společnosti Proxima na 12 vysokorychlostních vlaků Avelia Horizon

Proxima, první nezávislý hráč na trhu vysokorychlostní železniční dopravy ve Francii, uzavřela smlouvu s Alstomem na dodávku 12 vysokorychlostních vlaků Avelia Horizon a na jejich údržbu po dobu 15 let. Tento ambiciózní projekt, jehož hodnota dosahuje téměř 850 milionů eur, má přinést moderní a udržitelné cestování po francouzském atlantickém pobřeží, s prvními vlaky očekávanými v roce 2028.

Alstom, globální lídr v oblasti chytré a udržitelné mobility, dodá společnosti Proxima 12 vysokorychlostních vlaků Avelia Horizon, které budou schopny dosahovat rychlosti přes 300 km/h. Součástí této objednávky je také 15letá údržba vlaků, která proběhne v nově postaveném údržbovém centru v Marcheprime poblíž Bordeaux. Celková hodnota kontraktu činí téměř 850 milionů eur. První dodávky se očekávají v roce 2028.

Společnost Proxima

Proxima je první nezávislá společnost vstupující na trh vysokorychlostní železniční dopravy ve Francii. Společnost, kterou vedou významní odborníci na železniční průmysl Rachel Picard a Tim Jackson, se zaměřuje na poskytování rychlých a udržitelných spojů mezi klíčovými městy, jako jsou Bordeaux, Nantes, Rennes, Angers a Paříž. Proxima je plně financována investiční společností Antin Infrastructure Partners a jejím cílem je nabídnout moderní cestování s vlaky dosahujícími rychlosti přes 300 km/h, s důrazem na cestovní časy do dvou hodin.

Avelia Horizon je nejnovější generací dvoupatrových vlaků, které Alstom vyvinul na základě svých 40letých zkušeností s komerčními vysokorychlostními vlaky. Tento typ vlaků je navržen s důrazem na vysokou provozní flexibilitu a bezpečnost, přičemž klíčovým prvkem jsou také nižší provozní náklady. Vlaky mají méně podvozků, což snižuje náklady na preventivní údržbu, která tvoří 30 % celkových provozních výdajů. Navíc díky své kapacitě pro velký počet cestujících nabízí Avelia Horizon nejen vyšší komfort, ale také efektivnější provoz.

Na výrobě těchto vysokorychlostních vlaků se bude podílet 11 z 16 výrobních závodů Alstomu ve Francii. Mezi hlavní závody, které se zapojí do projektu, patří:

  • Belfort (výroba motorových vozů)
  • La Rochelle (vozy pro cestující a projektový management)
  • Villeurbanne (řídicí systémy a palubní zařízení)
  • Ornans (motory)
  • Le Creusot (podvozky)
  • Flertex (komponenty pro brzdy)
  • Tarbes (trakční systémy a elektrické rozváděče)
  • Toulouse (elektrické obvody)
  • Petit-Quevilly (transformátory)
  • Saint-Ouen (návrh a signalizace)
  • Valenciennes (interiéry vlaků)

Tento projekt není jen technologickou inovací, ale také významným krokem směrem k čistější, udržitelnější a propojenější železniční dopravě ve Francii.

foto: www.alstom.com
zdroj: www.alstom.com