Proxima, první nezávislý hráč na trhu vysokorychlostní železniční dopravy ve Francii, uzavřela smlouvu s Alstomem na dodávku 12 vysokorychlostních vlaků Avelia Horizon a na jejich údržbu po dobu 15 let. Tento ambiciózní projekt, jehož hodnota dosahuje téměř 850 milionů eur, má přinést moderní a udržitelné cestování po francouzském atlantickém pobřeží, s prvními vlaky očekávanými v roce 2028.
Alstom, globální lídr v oblasti chytré a udržitelné mobility, dodá společnosti Proxima 12 vysokorychlostních vlaků Avelia Horizon, které budou schopny dosahovat rychlosti přes 300 km/h. Součástí této objednávky je také 15letá údržba vlaků, která proběhne v nově postaveném údržbovém centru v Marcheprime poblíž Bordeaux. Celková hodnota kontraktu činí téměř 850 milionů eur. První dodávky se očekávají v roce 2028.
Společnost Proxima
Proxima je první nezávislá společnost vstupující na trh vysokorychlostní železniční dopravy ve Francii. Společnost, kterou vedou významní odborníci na železniční průmysl Rachel Picard a Tim Jackson, se zaměřuje na poskytování rychlých a udržitelných spojů mezi klíčovými městy, jako jsou Bordeaux, Nantes, Rennes, Angers a Paříž. Proxima je plně financována investiční společností Antin Infrastructure Partners a jejím cílem je nabídnout moderní cestování s vlaky dosahujícími rychlosti přes 300 km/h, s důrazem na cestovní časy do dvou hodin.
Avelia Horizon je nejnovější generací dvoupatrových vlaků, které Alstom vyvinul na základě svých 40letých zkušeností s komerčními vysokorychlostními vlaky. Tento typ vlaků je navržen s důrazem na vysokou provozní flexibilitu a bezpečnost, přičemž klíčovým prvkem jsou také nižší provozní náklady. Vlaky mají méně podvozků, což snižuje náklady na preventivní údržbu, která tvoří 30 % celkových provozních výdajů. Navíc díky své kapacitě pro velký počet cestujících nabízí Avelia Horizon nejen vyšší komfort, ale také efektivnější provoz.
Na výrobě těchto vysokorychlostních vlaků se bude podílet 11 z 16 výrobních závodů Alstomu ve Francii. Mezi hlavní závody, které se zapojí do projektu, patří:
- Belfort (výroba motorových vozů)
- La Rochelle (vozy pro cestující a projektový management)
- Villeurbanne (řídicí systémy a palubní zařízení)
- Ornans (motory)
- Le Creusot (podvozky)
- Flertex (komponenty pro brzdy)
- Tarbes (trakční systémy a elektrické rozváděče)
- Toulouse (elektrické obvody)
- Petit-Quevilly (transformátory)
- Saint-Ouen (návrh a signalizace)
- Valenciennes (interiéry vlaků)
Tento projekt není jen technologickou inovací, ale také významným krokem směrem k čistější, udržitelnější a propojenější železniční dopravě ve Francii.
foto: www.alstom.com
zdroj: www.alstom.com