Společnost Alstom posiluje svou pozici v severním Švédsku prostřednictvím desetiletého kontraktu na údržbu vozového parku Norrtåg. Kontrakt v hodnotě přes 60 milionů eur zahrnuje modernizaci vlaků, implementaci digitálních technologií a školení nových pracovníků. Údržba začne v prosinci 2025 a přispěje k rozvoji udržitelné dopravy v rámci zelené industrializace regionu.
Alstom uzavřel desetiletý kontrakt s finskou společností VR Group na údržbu vlaků švédského dopravce Norrtåg, který zajišťuje osobní dopravu ve čtyřech nejsevernějších regionech Švédska. Hodnota kontraktu přesahuje 60 milionů eur a údržba bude probíhat ve městech Umeå a Luleå. Tento projekt výrazně posílí přítomnost Alstomu v regionu, který se stává klíčovým pro rozvoj zelené industrializace.
Kontrakt zahrnuje preventivní údržbu, opravy, soustružení kol, odmrazování i generální opravy vlaků. Vozový park Norrtåg tvoří 12 jednotek Coradia Nordic od Alstomu, které budou vybaveny digitálním systémem HealthHub pro prediktivní údržbu. Alstom se také zavázal ke školení nových pracovníků v Luleå, aby mohl splnit specifické požadavky zákazníka na údržbu a provozní podporu.
Historie Norrtåg
Norrtåg byl založen v roce 2008 jako společný projekt čtyř severních regionů Švédska regionů (Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland a Jämtland) s cílem zlepšit dopravní obslužnost a podpořit udržitelnou mobilitu v této řídce osídlené oblasti. Provoz zahájil v roce 2010 na tratích spojujících města Umeå, Sundsvall a Örnsköldsvik, postupně rozšířených až do Kiruny. Společnost využívá moderní elektrické jednotky Coradia Nordic od Alstomu, přizpůsobené extrémním zimním podmínkám. Údržbu vozidel a provoz některých tratí zajišťuje finská společnost VR. Norrtåg je klíčovým hráčem v dopravní infrastruktuře severního Švédska a podporuje přechod k ekologické a spolehlivé dopravě.
Podle Marie Signal Martebo, generální ředitelky Alstomu ve Švédsku, bude efektivní údržba hrát zásadní roli v rozvoji severního Švédska. „Region čeká významný rozvoj v rámci zelené industrializace. Efektivní údržba vlaků je klíčová jak pro osobní dopravu, tak pro nákladní přepravu,“ uvedla Martebo.
Alstom, jako největší dodavatel na švédském železničním trhu, má za sebou více než tisíc dodaných vlaků a řadu významných smluv na údržbu. Společnost také vede implementaci signalizačního systému ERTMS ve Švédsku a dodává nový národní systém řízení železniční dopravy. Díky širokému portfoliu služeb, včetně programu FlexCare Perform, Alstom udržuje více než 35 500 vozidel po celém světě a podporuje jak vlastní, tak i cizí vozidla během celého jejich životního cyklu.
foto: Petey21 – sv.wikipedia.org
zdroj: tisková zpráva, vlastní