iŽeleznice iŽeleznice

Alstom posílí pařížskou příměstskou dopravu, dodá dalších 96 vlaků RER NG

Reklama Railpartner

Francouzský výrobce Alstom rozšiřuje výrobu vlaků nové generace pro pařížskou příměstskou dopravu. Moderní soupravy zvýší kapacitu i pohodlí na nejvytíženějších linkách a nabídnou cestujícím vyšší komfort i bezpečnost.

Objednávku na 96 dalších vlakových souprav RER NG pro linku RER D v Paříži formalizoval dopravce SNCF Voyageurs po schválení finanční dohody ze strany Île-de-France Mobilités dne 10. dubna 2025. Hodnota této zakázky činí přibližně 1,7 miliardy eur a její financování plně zajišťuje Île-de-France Mobilités. Dodávky navazují na rámcovou smlouvu z roku 2017. Po jejím dokončení bude v provozu celkem 262 souprav RER NG, z toho 130 pro linku RER E a 132 pro linku RER D.

Moderní dvoupodlažní vlaky RER NG zajišťují vyšší přepravní kapacitu a pohodlí na nejvytíženějších linkách příměstské dopravy v pařížské oblasti. Soupravy jsou navrženy s důrazem na snadný nástup a pohyb cestujících díky širokým dveřím, otevřenému průchozímu uspořádání a kombinaci jednopodlažních a dvoupodlažních vozů. Bezpečný a pohodlný nástup umožňují i zcela bezbariérové koncové vozy pro cestující na vozíku.

Interiér vlaků nabízí klimatizaci, nastavitelné LED osvětlení, USB zásuvky a množství informačních obrazovek. Moderní trakční technologie zajišťují vyšší výkon, rychlejší rozjezdy a účinnější brzdění než u starších typů vlaků, což je klíčové na frekventovaných linkách s častými zastávkami. Vlaky RER NG jezdí na lince RER E od listopadu 2023 a na lince RER D od prosince 2024.

Každá souprava pro linku RER D je dlouhá 130 metrů, nabízí kapacitu 1 861 míst, z toho 606 k sezení, disponuje více než 310 USB zásuvkami, 54 informačními obrazovkami a stejným počtem bezpečnostních kamer. Celková délka kabeláže přesahuje 320 kilometrů. Výroba a montáž probíhá v závodech Alstomu ve Valenciennes a Crespinu na severu Francie za účasti dalších pracovišť společnosti Alstom.

Úvodní foto: www.alstom.com
Zdroj: tisková zpráva