Alstom zahájil výstavbu nového údržbového depa pro deset vlaků Coradia Stream, které budou jezdit mezi centrem Barcelony a letištěm Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. Nové zázemí vzniká přímo v areálu továrny Santa Perpètua de Mogoda a jeho provoz bude zásadní pro zajištění spolehlivosti a komfortu nové železniční linky.
Vedení katalánského dopravce FGC v čele s prezidentem Carlesem Ruizem Novellou a generální ředitelkou Alicií Valle Cantalejo dnes navštívilo výrobní a servisní zázemí společnosti Alstom v Santa Perpètua de Mogoda. Společně se zástupci Alstomu, prezidentem evropské divize Gian Lucou Erbaccim a ředitelem pro Španělsko a Portugalsko Leopoldem Maestu, symbolicky zahájili výstavbu nového depa, které bude sloužit pro údržbu nové flotily letištních vlaků.
Nové depo bude provozováno po dobu 15 let a bude mít rozlohu 3 500 m². Součástí zázemí budou dvě koleje pro údržbu, pomocné dílny, sklad, zázemí pro zaměstnance i projektové kanceláře. Výstavbu zajišťuje stavební společnost Comsa. Objekt bude napojen na železniční síť správce infrastruktury Adif a nabídne i speciální trať s vybavením pro reprofilaci kol, tunel pro mytí vlaků a trakční měnírnu. Celková plocha projektu dosahuje 12 hektarů a zahrnuje i výstavbu přístupové silnice, železničního napojení a oddělení provozních částí areálu od výrobní haly.
Podle prezidenta FGC Carlese Ruize představuje zahájení výstavby údržbového depa důležitý milník v realizaci nové příměstské linky mezi centrem Barcelony a letištěm. Služba má výrazně zlepšit dopravní obslužnost letiště a přispět ke snížení emisí v oblasti. Díky nové lince, která bude měřit 22,7 kilometru a obslouží 9 stanic včetně obou terminálů, se zkrátí cesta z centra města (z nádraží Passeig de Gràcia) na terminál T1 na přibližně 20 minut. Vlaky budou jezdit v intervalu každých 15 minut.

Představitelé Alstomu během návštěvy zhlédli také postup výroby prvních vlaků Coradia Stream. Prohlédli si dvě vozidla z první jednotky, a to prostřední vůz a vůz s kabinou strojvedoucího. Tato vozidla nabídnou bezbariérový nástup přímo z nástupiště a výsuvné rampy pro cestující s omezenou schopností pohybu. Ve vlacích bude nainstalováno 20 panoramatických obrazovek pro cestovní informace a dalších 9 obrazovek s aktuálními údaji o odletech a příletech. K dispozici bude rovněž prostorné zázemí pro zavazadla.
Každý vlak pojme až 656 cestujících a nabídne vysoký komfort pro cestování na letiště. Nová železniční linka začne fungovat postupně, první spoje by měly vyjet koncem roku 2026 a plný provoz se očekává začátkem roku 2027. Údržbu celé flotily zajistí právě nově budované depo v Santa Perpètua de Mogoda, které navazuje na stávající výrobní aktivity Alstomu v tomto areálu.
Alstom působí v Katalánsku již více než 150 let a zaměstnává zde přes 1 500 lidí. Disponuje jedinou továrnou na výrobu kolejových vozidel v regionu a věnuje se také vývoji zabezpečovací techniky, výzkumu a vývoji, elektrifikaci tratí i realizaci komplexních dopravních projektů. Díky své místní přítomnosti a schopnosti kombinovat výrobu s údržbou je Alstom jedním z klíčových hráčů v oblasti udržitelné mobility v Katalánsku i celé jižní Evropě.
Úvodní foto: www.alstom.com
Zdroj: tisková zpráva