Amtrak představil podrobnosti o svých vysokorychlostních soupravách NextGen Acela, vyrobených společností Alstom. Tyto moderní jednotky vstoupí do provozu na Severovýchodním koridoru (NEC) na jaře 2025. Cílem nové flotily je modernizovat železniční dopravu díky vyššímu komfortu, udržitelnosti a špičkovým technologiím.
Soupravy NextGen Acela jsou navrženy s důrazem na pohodlí cestujících, bezpečnost a přístupnost. Nabízejí pohodlná sedadla s osobními zásuvkami, USB porty a opěrkami hlavy, které poskytují větší soukromí.
Moderní toalety jsou prostorné, bezdotykové a vybavené automatickým otevíráním dveří. Cestující mají k dispozici systémy poskytující aktuální informace o poloze vlaku, rychlosti a hlášení průvodčího v reálném čase.
Bezdotykové úložné prostory umožňují snadné uložení zavazadel, zatímco inovované jídelní vozy nabízejí možnost samoobslužného nákupu jídel a nápojů. Důraz je kladen také na přístupnost, díky čemuž jsou soupravy navrženy tak, aby vyhovovaly všem cestujícím, včetně osob se zdravotním postižením.
Soupravy obsahují i pokročilé bezpečnostní systémy s monitorováním v reálném čase, zlepšenou stabilitu cestujících díky integrovaným opěrkám na sedadlech a madlům.

NextGen Acela byla navržena s ohledem na ekologii – komponenty snižují spotřebu energie o více než 20 % oproti předchozím modelům. Použití recyklovaných materiálů, například kůže na sedadlech, podporuje udržitelné cíle Amtraku.
Projekt zahrnuje 95 % komponentů vyrobených v USA a zapojil více než 70 dodavatelů z 23 států, čímž vytvořil více než 1 300 nových pracovních míst. Celkem byly uzavřeny smlouvy za 280 milionů USD na materiály a služby, což podpořilo malé a znevýhodněné podniky.
Od svého uvedení v roce 2000 přepravila Acela téměř 67,3 milionu cestujících. NextGen Acela představuje novou kapitolu Amtraku, která reflektuje závazek ke zlepšení zážitku cestujících, udržitelnosti a podpoře amerického průmyslu.
Projekt je financován z půjčky RRIF, kryté příjmy z provozu NEC a ukazuje spolupráci mezi Ministerstvem dopravy USA, Federální správou železnic a společností Alstom.
foto: Amtrak
zdroj: www.railway-news.com