iŽeleznice iŽeleznice

České dráhy nasadily první dvě kompletní jednotky ComfortJet

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly významného milníku. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet, které nabídnou špičkový komfort a moderní vybavení včetně nového restauračního vozu a řídicího vozu 1. třídy.

Dva nejmodernější vlaky současnosti s obchodním označením ComfortJet začaly vozit cestující v rámci zkušebního provozu. První plně sestavené devítivozové jednotky, jejichž výrobu zajišťuje konsorcium Siemens – Škoda, byly zařazeny do dálkových spojů IC 517 a IC 510 na lince Praha – Bohumín. Cestující tak mohou poprvé využít kompletní sestavu včetně řídicího vozu 1. třídy a nového restauračního vozu, jehož nabídka odpovídá servisu známému z vlaků railjet.

Jednotky ComfortJet budou zatím jezdit v režimu tažených souprav, bez aktivního ovládání z řídicího vozu. Přesto nabídnou plnohodnotný cestovní komfort, včetně všech palubních služeb. Počet nasazených jednotek se bude postupně navyšovat s pokračující rekonfigurací dalších souprav, které se zapojí i do oběhů spojů IC 512 / 515 Ostravan vedených kvůli výluce mimořádně přes Planou u Mariánských Lázní.

ComfortJety budou v roce 2025 postupně nasazeny i na mezinárodní spoje z Prahy do Berlína, Budapešti a Grazu. Celkem si České dráhy objednaly dvacet devítivozových jednotek, které budou provozovány s lokomotivami Siemens Vectron. Každá souprava měří přibližně 237 metrů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 v 1. třídě a dalších 18 v restauračním voze. Vlaky jsou navrženy pro maximální rychlost 230 km/h.

Cestující se mohou těšit na klimatizované vozy, palubní Wi-Fi, místa pro osoby se sníženou pohyblivostí, rodiny s dětmi, úložný prostor pro kočárky, kola i velká zavazadla, elektrické zásuvky i USB porty a speciální okna, která umožňují lepší průchod mobilního signálu. Díky těmto vlastnostem se ComfortJet stane vlajkovou lodí dálkové dopravy Českých drah nejen na domácích tratích, ale i v mezinárodním provozu do Německa, Rakouska, na Slovensko a do Maďarska.

Úvodní foto: www.ceskedrahy.cz
Zdroj: tisková zpráva