iŽeleznice iŽeleznice

České dráhy prodaly pozemky na Žižkově, brownfield se promění v moderní čtvrť

České dráhy a developerská společnost Sekyra Group uzavřely smlouvu o prodeji pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov. Českým drahám se podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky než původně a za přibližně 96 tisíc metrů čtverečních inkasují 2,23 miliardy korun. Na místě vznikne nová městská čtvrť pro tisíce lidí.

České dráhy podepsaly smlouvu se společností Sekyra Group o prodeji rozsáhlých pozemků v areálu bývalého Nákladového nádraží Žižkov. Významným krokem k úspěšnému dokončení transakce byl už loňský prodej památkově chráněné výpravní budovy hlavnímu městu Praze, který umožnil změnu územního plánu.

Za přibližně 96 tisíc metrů čtverečních nyní České dráhy obdrží 2,23 miliardy korun. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince se během složitých jednání podařilo výrazně vylepšit podmínky a dosáhnout pro společnost výhodnější ceny.

Projekt počítá s přeměnou brownfieldu na moderní městskou čtvrť s převážně rezidenčním charakterem. Výrazným architektonickým prvkem celé oblasti zůstane historická výpravní budova, která byla prohlášena za kulturní památku.

Nová čtvrť Žižkov City nabídne domov pro více než šest tisíc obyvatel a vznikne zde i velkorysá síť zelených ploch, obchodů a sociální a sportovní infrastruktury. Sekyra Group na projektu spolupracuje s dalšími developery.

Celkový výnos Českých drah z prodeje pozemků v oblasti Žižkova přesáhne tři miliardy korun. K loňské částce 1,2 miliardy korun za prodej výpravní budovy nyní přibyla suma 2,23 miliardy korun získaná za samotné pozemky. Prodej schválily Dozorčí rada i Řídicí výbor společnosti a vyjednané podmínky výrazně přispějí k finanční stabilitě národního dopravce.

Nákladové nádraží Žižkov vzniklo ve 30. letech 20. století podle návrhu architektů Karla Caivase a Vladimíra Weisse. Sloužilo především k překládce a skladování potravin a jeho skladiště o ploše 30 tisíc metrů čtverečních tvořila dvě propojená křídla. Pravidelný provoz začal v březnu 1936 a skončil v roce 2002 kvůli rozvoji kamionové dopravy.

Úvodní foto: VitVit – commons.wikimedia.org
Zdroj: tisková zpráva