iŽeleznice iŽeleznice

České dráhy zabezpečí náhradní dopravu během oprav mostu v Ústí nad Labem

České dráhy zajistí mimořádné vlakové spojení mezi oběma břehy Labe v Ústí nad Labem po dobu několikaměsíční uzavírky mostu Dr. Edvarda Beneše. Cestujícím nabídnou denně 36 spojů v pracovní dny, doplněných návaznou městskou dopravou.

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem zásadně omezí silniční dopravu ve městě. Aby se lidé mohli během oprav snadněji pohybovat mezi centrem města na levém břehu a čtvrtí Střekov na pravém břehu Labe, zavádějí České dráhy od 28. dubna 2025 v pracovní dny mimořádnou náhradní vlakovou dopravu.

Spoje na lince označené jako xU0 budou jezdit mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov zhruba v hodinovém intervalu od 6:30 do 22:30. V ranní špičce pak nabídnou České dráhy dva páry prodloužených spojů v trase Velké Březno – Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ, které vyjedou v časech 6:30 a 7:30 ze západního nádraží a zpět z Velkého Března v 6:49 a 7:49.

Celkově pojede v pracovní dny 18 vlaků v každém směru, tedy 36 spojů denně a 180 týdně. Nasazeny budou motorové jednotky Regionova a ve vlacích bude platit tarif IDS DÚK, tarif Českých drah i OneTicket.

Vlakové spoje xU0 doplní nově zřízená autobusová linka č. 93 Dopravního podniku města Ústí nad Labem, která zajistí návaznou přepravu mezi nádražím Střekov a Novým krematoriem. Autobusy budou jezdit v pracovní dny přibližně od 05:00 do 23:00 hodin.

Provoz linky xU0 si u Českých drah objednal Ústecký kraj a potrvá po celou dobu uzavírky mostu, která začne 26. dubna 2025. Ve stejném termínu bude otevřena i provizorní lávka pro pěší a cyklisty v sousedství mostu.

I když je častější, že jsou kvůli výlukám na železnici nahrazovány vlaky autobusy, v tomto případě železnice vypomáhá silniční dopravě. Nejde přitom o ojedinělý případ. V roce 1995 pomáhaly vlaky v Praze při opravě Komořanské ulice, v roce 2010 při výluce tramvají mezi Andělem a Řepy a v roce 2019 při opravě mostu mezi Hodonínem a slovenským Holíčem.

V roce 2002 pak železnice v Praze částečně nahrazovala zatopené metro při povodních. V Ústeckém kraji vlaky pravidelně zajišťují dopravu při povodních a mimořádných situacích, například mezi Děčínem a Dolním Žlebem. V případě zaplavených silnic často představují jediné možné spojení mezi oběma břehy Labe, což se v nadcházejících měsících stane realitou i v krajském městě Ústí nad Labem.

Úvodní foto: www.ceskedrahy.cz
Zdroj: tisková zpráva