České dráhy obdržely všechny objednané RegioPantery druhé generace, čímž završily významnou modernizaci regionální železniční dopravy. Celkem 110 elektrických jednotek od Škoda Group nyní obsluhuje regionální tratě po celé České republice, přičemž na Moravskoslezsko zamíří i jejich bateriové verze.
České dráhy před Vánocemi převzaly poslední elektrický RegioPanter druhé generace, čímž byl úspěšně dokončen jeden z největších kontraktů na modernizaci vozového parku. Poslední jednotka s označením 640.251 nyní obsluhuje linky v Praze a Středočeském kraji. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince přinesly RegioPantery významnou změnu v kvalitě regionální dopravy.
RegioPantery jsou bezbariérové jednotky, vybavené klimatizací, Wi-Fi, elektrickými zásuvkami a USB konektory. Nabízejí prostor pro kočárky, jízdní kola či invalidní vozíky a disponují nejmodernější bezpečnostní technologií včetně systému ETCS a radiokomunikace GSM-R. „Dokončením této zakázky pro českého národního dopravce jsme završili jeden z našich nejvýznamnějších železničních projektů posledních let. Měli jsme příležitost stát se součástí zásadní modernizace české regionální železniční dopravy a přispět k tomu, aby více lidí vyměnilo automobily za pohodlné a ekologické vlaky. Panteři nabízejí nejen vysoký komfort a spolehlivost, ale také dokazují, jak mohou inovace v dopravě zlepšit každodenní život,“ dodal místopředseda představenstva Škoda Group Tomáš Ignačák.

„RegioPantery v barvách Českých drah si také připsaly jeden důležitý primát. Čtyři jednotky osazené trakčními bateriemi se staly prvními bateriovými vlaky na české železnici. Od poloviny prosince jimi zajišťujeme provoz na vytížené regionální lince Veřovice – Studénka – Ostrava. Jméno RegioPanter pak ponese i dalších 15 bateriových souprav, které nasadíme v Moravskoslezském kraji do provozu v průběhu jízdního řádu 2027,“ připomíná člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Nejvíce RegioPanterů druhé generace jezdí v Olomouckém kraji, kde je nasazeno 27 jednotek. Cestující je však najdou i na tratích v Královéhradeckém, Karlovarském, Plzeňském, Jihočeském, Zlínském, Moravskoslezském a Středočeském kraji, na Vysočině a v Praze. Tento projekt přispěl nejen k modernizaci české železnice, ale i ke zlepšení kvality každodenního cestování pro tisíce lidí.
foto: www.ceskedrahy.cz
zdroj: tisková zpráva