iŽeleznice iŽeleznice

Další krok k železnici na Letiště Václava Havla Praha, pod Střešovicemi začnou průzkumy

Projekt moderní železniční trati na Letiště Václava Havla Praha se opět přiblížil k realizaci. Správa železnic vybrala dodavatele geologického a hydrogeologického průzkumu pro klíčový tunelový úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem, který povede pod Střešovicemi. Práce v hodnotě téměř 13 milionů korun provede společnost INSET, přičemž samotná výstavba tunelů je plánována na roky 2028 až 2030.

Trasa mezi budoucími podzemními stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín povede dvěma raženými jednokolejnými tunely, které dosáhnou hloubky až 82 metrů pod povrchem. Pro přesné naplánování stavby je nezbytné detailní zmapování geologických podmínek. Průzkumné práce, které budou sloužit jako podklad pro další fáze projektování, začnou už v prvním čtvrtletí letošního roku.

Projekt železnice na letiště je rozdělen na jedenáct samostatných staveb, které jsou v různých fázích přípravy či realizace. Mezi již dokončené úseky patří například rekonstrukce Negrelliho viaduktu, probíhá také modernizace tratí mezi Prahou-Bubny a Výstavištěm nebo přestavba Masarykova nádraží. Letos Správa železnic plánuje zahájit práce mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem, čímž se další část projektu přiblíží k dokončení.

Nová železnice výrazně zlepší spojení centra Prahy s letištěm. Díky elektrickým jednotkám a vyšší traťové rychlosti se zkrátí doba cestování, zvýší se kapacita trati a zlepší komfort pro cestující. Modernizace přinese i nižší hlučnost a vibrace v okolí trati, čímž se projekt stane šetrnějším k životnímu prostředí. Letištní železnice, na kterou se čeká už několik desetiletí, se tak postupně stává realitou.

foto: www.spravazeleznic.cz
zdroj: tisková zpráva