iŽeleznice iŽeleznice

Durynsko investuje do bateriových vlaků, objednává 19 jednotek FLIRT Akku od Stadleru

DB Regio posiluje ekologickou dopravu v Durynsku objednávkou 19 bateriově-elektrických jednotek FLIRT Akku od společnosti Stadler. Nasazení těchto jednotek je součástí nového kontraktu na regionální dopravu, který bude platný od prosince 2028 do prosince 2043 a pokrývá přibližně 3,6 milionu vlakových kilometrů ročně.

Durynsko udělalo důležitý krok směrem k ekologické regionální dopravě. DB Regio si objednalo 19 bateriově-elektrických jednotek FLIRT Akku od švýcarského výrobce Stadler. Tyto moderní vlaky budou od prosince 2028 zajišťovat provoz v síti Central Thuringia a umožní bezemisní provoz i na neelektrifikovaných úsecích tratí. Objednávka je součástí nového smluvního rámce pro regionální dopravu, který bude platit do prosince 2043 a pokrývá přibližně 3,6 milionu vlakových kilometrů ročně.

FLIRT Akku umožňují provoz bez trolejového vedení na vzdálenost až 80 kilometrů díky bateriím, které se dobíjejí během jízdy pod trakčním vedením. To výrazně snižuje emise CO₂ a přispívá k lokálně bezemisnímu provozu. Christine Singerová z vedení DB Regio Südost uvedla, že nasazení těchto jednotek je důležitým milníkem na cestě k udržitelnější dopravě v regionu. Jure Mikolčić, šéf německé divize Stadleru, vyzdvihl fakt, že první bateriové vlaky pro „zelené srdce Německa“ pocházejí právě od jejich společnosti.

Nové jednotky nabídnou vysokou úroveň komfortu a moderní výbavu. Cestující se mohou těšit na bezbariérový nástup, prostorné uspořádání interiéru, Wi-Fi připojení, kamerový systém a moderní informační displeje. Každý vlak nabídne 160 míst k sezení, konkrétně 148 pevných sedadel a 12 opěrných míst, spolu s vyhrazenými prostory pro kola, kočárky a vozíky. Poprvé bylo také v Durynsku sjednoceno vnější i vnitřní designové řešení, které má napomoci jednotné vizuální identitě železniční dopravy v celém regionu.

Stadler tímto projektem opět potvrzuje svou vedoucí pozici v oblasti vozidel s alternativními pohony. V Evropě pochází zhruba polovina všech takových vlaků právě od tohoto švýcarského výrobce. Stadler má rozsáhlé zkušenosti s vývojem bateriových jednotek a v minulosti již dodal například 44 vlaků FLIRT Akku pro síť v Porýní-Falci nebo celkem 151 těchto jednotek pro různé německé regiony.

Úvodní foto: www.stadlerrail.com
Zdroj: tisková zpráva