Dvacet uživatelských skupin se zapojilo do testování nových vysokorychlostních vlaků pro projekt High Speed Two (HS2) ve Velké Británii. Jejich zpětná vazba na sezení, nástup i vnitřní uspořádání vozů pomáhá inženýrům doladit design tak, aby výrazně zlepšil cestovní komfort. Návrhy nové flotily vlaků se nyní dokončují s cílem přinést zásadní posun v zážitku cestujících.
V rámci tohoto dosud nejrozsáhlejšího projektu svého druhu ve Velké Británii byla veřejnost zapojena do procesu úpravy interiéru 54 vlaků. Na projektu spolupracují společnosti West Coast Partnership (WCP), HS2 Ltd a společný podnik Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S).
Od začátku roku 2024 se různorodé skupiny cestujících, včetně osob se sníženou pohyblivostí, cyklistů a mladých rodin, podílely na testování modelů vlaků v životní velikosti v zařízení HAH-S v Derby. Tento proces pomáhá inženýrům porozumět úrovni pohodlí a přístupnosti, kterou cestující vyžadují. „Postupně se přibližujeme k dodávce nové generace vysokorychlostních vlaků pro HS2 a zpětná vazba od cestujících je neocenitelná. Díky jejich názorům dokážeme design přizpůsobit tak, aby nejen splňoval, ale i překonával očekávání na přístupnost, pohodlí a komfort,“ uvedl Niall Simmons, manažer pro spolupráci při designu ve společnosti Hitachi-Alstom High Speed.
Proces zahrnuje zkoumání možností nástupu a výstupu z vlaku, umístění držadel pro lepší pohyb a testování uspořádání toalet, zejména pro vozíčkáře. Životní modely dalších částí vlaku, jako je kavárna nebo úložné prostory pro kola a kočárky, jsou rovněž součástí tohoto vylepšování. Tento krok, podpořený průzkumem trhu, umožňuje upravit návrh tak, aby vyhovoval potřebám cestujících i personálu. Jde o nejrozsáhlejší uživatelskou studii pro novou flotilu vlaků ve Velké Británii.
„S našimi partnery z HS2 a Hitachi-Alstom chceme vytvořit vlak, který poskytne nejlepší cestovní zážitek ve Velké Británii a stanoví nové standardy pro železnici,“ uvedl Simon Aslett, ředitel vozového parku ve společnosti West Coast Partnership Development. „Testování veřejnosti v této fázi programu nám umožňuje činit správná rozhodnutí pro zákazníky v tomto důležitém návrhovém období.“
Díky zpětné vazbě byly upraveny například úchyty u dveří, vytvořena bezbariérová řešení, přemístěny USB-C zásuvky a upraveny prostory pro cestující na vozíku, aby se dosáhlo lepšího zážitku. Po dokončení návrhů začne kolem roku 2027 výroba, přičemž jednotlivé části vlaku budou montovány ve Velké Británii. Trasy HS2 nabídnou přímé spoje mezi Londýnem a West Midlands a dále na sever po hlavní trati West Coast.
foto: www.hs2.org.uk
zdroj: tisková zpráva, www.youtube.com