iŽeleznice iŽeleznice

Izraelské dráhy završují dekádu modernizace dodáním poslední lokomotivy Traxx

Izraelské dráhy dosáhly významného milníku v modernizaci své železniční sítě. Do depa v Lodu dorazila poslední elektrická lokomotiva Traxx od společnosti Alstom. Tato událost představuje další krok v přechodu na elektrifikovaný provoz, který zajistí tišší, rychlejší a ekologičtější dopravu napříč klíčovými regiony Izraele.

Ve městě Lod se uskutečnilo slavnostní převzetí poslední elektrické lokomotivy Traxx, čímž byla završena téměř deset let stará dohoda mezi Izraelskými drahami a společností Alstom. Ceremonie se zúčastnili zástupci obou stran, kteří ocenili nejen úspěšné dokončení projektu, ale také přínos těchto lokomotiv k efektivnějšímu a ekologičtějšímu provozu železniční sítě v Izraeli.

Historie Israel Railways

Historie Israel Railways sahá až do roku 1892, kdy byla pod osmanskou správou otevřena první železniční trať spojující Jaffu a Jeruzalém. Po první světové válce v roce 1918 převzala správu železnic britská mandátní správa. S vznikem státu Izrael v roce 1948 byla založena státní společnost Israel Railways, která začala modernizovat a rozšiřovat železniční síť. V 50. a 60. letech probíhala výstavba nových tratí a úprava stávajících úseků. Od roku 2000 se společnost zaměřila na rozsáhlou modernizaci infrastruktury, nákup nových vlaků a elektrifikaci. Významným milníkem bylo v roce 2018 otevření rychlodráhy mezi Tel Avivem a Jeruzalémem. Dnes Israel Railways provozuje moderní železniční síť spojující hlavní města a regiony a plánuje další rozvoj rychlodrážních spojů a elektrifikace.

S touto posilou čítá flotila Izraelských drah nyní 63 lokomotiv Traxx. Z toho je momentálně 44 v provozu na klíčových tratích. Zbylé jednotky jsou umístěny v různých železničních depech, kde probíhá jejich příprava a údržba pod vedením společnosti Alstom, než budou plně nasazeny do provozu. Tyto lokomotivy jsou součástí širšího plánu modernizace izraelské železniční sítě, která postupně přechází na elektrický pohon a nahrazuje starší modely.

Izraelské dráhy pokračují v elektrifikaci železničních tratí v klíčových regionech, jako jsou Beer Ševa, západní Negev a Karmiel. Aktuálně je již dokončeno 70 % projektu, přičemž zbývající práce se soustředí na propojení těchto oblastí do jednotné elektrické sítě. Dokončení celého projektu je naplánováno na konec příštího roku a představuje zásadní krok v rámci modernizační strategie izraelské železniční infrastruktury.

foto: www.alstom.com
zdroj: tisková zpráva, vlastní