iŽeleznice iŽeleznice

Kalifornská vysokorychlostní železnice zveřejňuje Zprávu o udržitelnosti pro rok 2024

Kalifornská vysokorychlostní železnice zveřejnila svou Zprávu o udržitelnosti pro rok 2024, která shrnuje klíčové kroky k dosažení uhlíkové neutrality a udržitelného rozvoje. Projekt elektrifikované vysokorychlostní železnice bude poháněn 100% obnovitelnou energií a přinese významné environmentální, sociální i ekonomické přínosy pro stát.

Projekt vysokorychlostní železnice v Kalifornii, první svého druhu v USA, je navržen tak, aby dosahoval rychlosti až 220 mph (cca 354 km/h) a byl plně napájen z obnovitelných zdrojů energie. Zpráva o udržitelnosti pro rok 2024 ukazuje, jak tento systém přispívá k naplnění cílů Kalifornie v oblasti uhlíkové neutrality a zároveň podporuje ekonomický růst a lepší propojení regionů.

Podle Margaret Cederoth, ředitelky plánování a udržitelnosti, představuje tento projekt významnou investici do čistších stavebních technologií a rozvoje znevýhodněných komunit. „Tato železnice není jen o moderní dopravě, ale o čistší a lépe propojené Kalifornii,“ uvedla.

Hlavní body zprávy zahrnují:

  • Nárůst počtu zapojených malých a znevýhodněných podniků: od roku 2015 došlo ke zvýšení počtu malých podniků o 166 % a znevýhodněných podniků o 191 %.
  • V roce 2023 bylo zabráněno uvolnění 110 000 liber znečišťujících látek, od začátku výstavby již přes 570 000 liber.
  • Zachování více než 4 400 akrů přírodních stanovišť a ochrana 3 400 akrů zemědělské půdy.
  • Přesměrování 95 % nebezpečného odpadu z těchto staveb – 306 159 tun z celkových 323 739 tun bylo recyklováno nebo znovu použito.

Další přínosy zahrnují:

  • Vytvoření 3 000 budoucích pracovních míst a 14 096 pracovních míst ve stavebnictví dosud.
  • Zapojení 847 malých podniků a investici 6,6 miliardy USD do znevýhodněných komunit.
  • Očekávané snížení emisí CO2 o 142 milionů tun během provozu.
  • Zachycení 527 707 tun uhlíku prostřednictvím ochranářských opatření.

Kalifornská vysokorychlostní železnice již nyní rozšiřuje výstavbu z původních 119 mil na 171 mil, aby spojila města Merced a Bakersfield. V současnosti je aktivních více než 25 stavebních míst v centrálním údolí a projekt získal environmentální souhlas na 463 mil trasy mezi oblastí Bay Area a Los Angeles. Tento projekt, který výrazně přispívá k rozvoji infrastruktury státu, má za cíl podpořit udržitelnost a propojit Kalifornii čistým a moderním způsobem dopravy.

foto: www.hsr.ca.gov
zdroj: www.railway-news.com