New York – Guvernérka Kathy Hochul 24. února oznámila plán na zavedení bateriově-elektrických lokomotiv v rámci projektu Penn Station Access, což bude první nasazení této technologie v Severní Americe.
Projekt Penn Station Access patří k nejvýznamnějším dopravním rozvojovým plánům New Yorku. Jeho cílem je rozšířit linku Metro-North New Haven Line do Penn Station, čímž se zlepší přístup do centra Manhattanu. Součástí je modernizace infrastruktury a výstavba čtyř nových stanic v Bronxu (Hunts Point, Parkchester/Van Nest, Morris Park a Co-op City). Tento krok nabídne severní části města alternativní spojení s Midtown Manhattanem vedle dosud využívaného Grand Central Terminal.
Nové lokomotivy budou primárně napájeny z trolejového vedení, ale v místech s odlišným elektrickým trakčním systémem, například v Penn Station, přejdou na bateriový pohon. Tyto stroje budou vycházet z evropské platformy Siemens Vectron, která se nyní adaptuje pro severoamerický trh.

Metro-North plánuje po schválení představenstvem Metropolitan Transportation Authority zakoupit 13 bateriově-elektrických lokomotiv prostřednictvím opce v rámci stávající smlouvy se Siemens Mobility North America. Tento kontrakt rovněž zahrnuje 33 duálních lokomotiv, které mohou operovat na dieselový pohon i prostřednictvím třetího kolejového vodiče.
Nové lokomotivy budou mít podobné technické parametry jako nedávno představené diesel-elektrické lokomotivy Metro-North SC42-DM, které se vyznačují vysokou efektivitou a moderními technologiemi. Budou nasazeny v režimu push-pull, tedy s možností změny směru jízdy bez nutnosti otáčení souprav.
foto: Metropolitan Transportation Authority
zdroj: tisková zpráva