Pro Německo byl loňský rok v objemu investic na železnici rekordní. Jen z federálního rozpočtu správce infrastruktury DB InfraGo loni inkasoval 16,9 miliardy eur. Během dalších 4 let investuje Německo do modernizace železnice 53 miliard eur.
Do roku 2027 je v plánu dokončit 13 generálních renovací a přes 220 z 355 menších a středních opatření. Správce infrastruktury investuje 26 miliard eur, přičemž část prostředků půjde i na vedlejší tratě. Nejvíce se zaměří na kompletní opravy a modernizace hlavních koridorů. Program odstartovala loňská sanace tratě Riedabahn mezi Frankfurtem a Mannheimem, která přerušila provoz.
Německou železnici trápí dlouhodobý vnitřní dluh. V poslední době čelí značné vlně kritiky zejména kvůli potížím způsobeným často zanedbanou údržbou. Výrazné zlepšení má přinést rozsáhlý investiční program spojený s navýšením peněz investovaných do běžné údržby. Každoročně na tyto účely nově půjde okolo 5 miliard eur. Tato částka je dvojnásobkem úrovně na počátku dekády.

Do roku 2027 budou kompletně zrekonstruovány následující tratě:
Emmerich–Oberhausen (2025), Hamburk–Berlín (2025/26), Hagen–Wuppertal–Kolín nad Rýnem, Norimberk–Regensburg, Obertraubling–Passau, Troisdorf–Koblenz –Wiesbaden (vše 2026), Frankfurt–Heidelberg, Lehrte–Berlín, Bremerhaven–Brémy, Lübeck–Hamburk, Rosenheim–Salzburg a Fulda–Hanau (vše 2027).
Seznam opatření zahrnuje i prodloužení řady stanic pro delší nákladní vlaky na délku 740 m, modernizace železničních stanic a výpravních budov a vylepšení zázemí pro cestující. Ze sítě zmizí 200 starých stavědel a nahradí je dálková obsluha dráhy. Díky kritickému nedostatku personálu dochází již nyní v řadě míst k častým výpadkům provozu.
foto: Alexander Bagno – www.unsplash.com
zdroj: tisková zpráva