Polská společnost Centralny Port Komunikacyjny (CPK) a Korea National Railway (KNR) podepsali dohodu o spolupráci zaměřenou na rozvoj vysokorychlostní železniční infrastruktury v Polsku. Partnerství umožní výměnu technických znalostí i provozních zkušeností mezi oběma institucemi.
Dohodu podepsali generální ředitel CPK Dr. Filip Czernicki a prezident KNR Seong-Hai Lee. Dokument navazuje na sérii projektů, které v posledních letech prohlubují vztahy mezi polskými a jihokorejskými dopravními institucemi. Nová spolupráce se zaměřuje na sdílení odborných znalostí v oblastech, jako je tunelové inženýrství, monitoring a vyhodnocování technického stavu železniční infrastruktury a údržba výhybek. Všechny tyto oblasti jsou klíčové pro zajištění dlouhodobé bezpečnosti a efektivního provozu plánované vysokorychlostní sítě v Polsku.

Dr. Czernicki zdůraznil, že technologická výměna v oblasti železničního inženýrství a údržby vysokorychlostních tratí je zásadní pro bezpečný každodenní provoz. KNR má jako provozovatel více než 650 km vysokorychlostních tratí bohaté zkušenosti, z nichž chce CPK čerpat při přípravě vlastní infrastruktury. Zároveň plánuje sdílet své řešení plánované „Y“ trasy spojující Varšavu, CPK, Lodž a Vratislav nebo Poznaň. Tato linie je klíčovou osou nově budované sítě.
Projekt CPK patří mezi největší infrastrukturní záměry současného Polska. Zahrnuje nejen výstavbu nového centrálního letiště, ale i rozsáhlou síť vysokorychlostní železnice a modernizaci silniční infrastruktury. Letiště by mělo být uvedeno do provozu v roce 2032 a výrazně zlepšit národní i regionální dopravní dostupnost. Spolupráce s korejskými partnery je součástí širší strategie, jak využít mezinárodní know-how při realizaci jednoho z nejambicióznějších dopravních projektů v Evropě.
Úvodní foto: www.cpk.pl
Zdroj: tisková zpráva