Na veletrhu InnoTrans 2024 představila společnost Siemens Mobility první vysokorychlostní vlak Velaro, určený pro provoz na nové, 2000 km dlouhé železniční síti v Egyptě. Tento vlak byl oficiálně předán egyptskému místopředsedovi vlády a ministru dopravy Kamelu Al-Wazirovi za přítomnosti německého ministra dopravy Volkera Wissinga a generálního ředitele Siemens AG Rolanda Busche.
Projekt je součástí ambiciózní modernizace egyptské železniční dopravy, na níž spolupracují Siemens Mobility, Orascom Construction a The Arab Contractors. Cílem projektu je vytvořit moderní a efektivní železniční síť, která výrazně zlepší propojení mezi městy. Pro novou síť bude vyrobeno celkem 41 vysokorychlostních vlaků typu Velaro, schopných dosáhnout rychlosti až 250 km/h, což výrazně zkrátí dobu cestování a podpoří ekonomický růst v celé zemi.
Generální ředitel Siemens Mobility, Michael Peter, prohlásil, že prezentace prvního vlaku Velaro je významným milníkem v plánu na vytvoření udržitelné železniční dopravy pro egyptské obyvatelstvo. Tento vlak bude jedním z 41 vysokorychlostních Velarů, které spolu s 94 regionálními vlaky Desiro a 41 lokomotivami Vectron vytvoří šestou největší vysokorychlostní železniční síť na světě.

Vlak Velaro Egypt je navržen tak, aby odolal extrémním podmínkám, s funkcemi proti vysokým teplotám, písku a prachu. Utěsněné vnější mezery a pokročilé filtrační systémy chrání vnitřek před nečistotami, zatímco vylepšená aerodynamika optimalizuje proudění vzduchu a zabraňuje usazování písku na klíčových součástech.
Velaro Egypt je osmivozová souprava dlouhá 200 metrů, s kapacitou pro 481 cestujících, která nabízí pohodlí ve standardních i Business oddílech a je vybavena restauračním vozem. Cestující mají k dispozici moderní technologie, včetně Wi-Fi připojení, zásuvek pro nabíjení a displejů s informacemi v reálném čase, které zobrazují aktuální polohu vlaku, nadcházející stanice a další praktické informace pro pohodlné cestování.
Siemens již vyrobil a otestoval pět objednaných vlaků Velaro a pět regionálních vlaků Desiro, přičemž jeden již byl doručen do Káhiry. Pět lokomotiv Vectron prochází zkušebním provozem v Německu a 16 vlaků Desiro je v různých fázích výroby. V Egyptě se zároveň rozšiřuje síť vysokorychlostních tratí, přičemž první část, tzv. Green Line, povede 660 km z Ain Sokhna přes Káhiru a Alexandrii do Marsa Matrouh.
foto: press.siemens.com
zdroj: tisková zpráva