Společnost Siemens Mobility obdržela první objednávku na lokomotivy Vectron vybavené bateriovým modulem, který umožní provoz bez trakčního vedení na krátké vzdálenosti.
Siemens Mobility vyvinula bateriový modul, který umožňuje lokomotivám Vectron provoz na neelektrifikovaných tratích bez potřeby dieselových lokomotiv pro posun. Energie je dodávána vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií s inteligentním řízením nabíjení a vybíjení. Vývoj technologie byl financován v rámci federálního programu Budoucnost nákladní železniční dopravy, který podporuje inovace zvyšující efektivitu a ekologičnost železničního sektoru.
Nové lokomotivy budou součástí flotily společnosti Widmer Rail Services AG, jejíž dceřiná firma JeMyn AG objednala první dva kusy vybavené bateriovými moduly. Financování této akvizice bylo zajištěno už v rané fázi díky strukturovanému finančnímu řešení ve spolupráci s bankou Raiffeisen Schweiz Genossenschaft. Lokomotivy budou dodány v roce 2027 a umožní efektivnější provoz bez nutnosti dalších posunovacích strojů.

Podle Andreho Rodenbecka, generálního ředitele divize Rolling Stock ve společnosti Siemens Mobility, přináší tato technologie zákazníkům možnost pokrýt celé své provozní trasy elektricky, čímž přispívá k dalšímu snižování emisí CO₂ v železniční dopravě. Společnost Widmer Rail Services AG si od nových lokomotiv slibuje vyšší efektivitu a úsporu nákladů.
Modularita lokomotiv Vectron poskytuje provozovatelům vysokou flexibilitu i v místech bez trakčního vedení. Bateriový modul představuje významný krok směrem k udržitelné železniční dopravě, protože snižuje emise a hlukovou zátěž. Díky této inovaci mohou dopravci omezit používání dieselových lokomotiv a přispět k ekologičtějšímu provozu železnice.
foto: press.siemens.com
zdroj: tisková zpráva