Administrativa Biden – Harris nedávno oznámila dostupnost více než 1 miliardy dolarů v dodatečném financování, které bude využito na rozšíření a modernizaci amerického meziměstského osobního železničního systému. Tento krok je součástí rozsáhlejšího plánu modernizace dopravní infrastruktury, jehož cílem je zlepšit dostupnost a zvýšit kvalitu osobní železniční dopravy napříč celou zemí.
Zákon o infrastruktuře, který má podporu obou hlavních politických stran, vyčleňuje ohromných 66 miliard dolarů na železniční projekty, což představuje největší federální investici do osobní železniční dopravy od vzniku společnosti Amtrak v roce 1971. Tato historická investice zahrnuje nejen modernizaci stávající infrastruktury, ale také rozšíření a zavádění nových tras.
Podle amerického ministra dopravy Petea Buttigiega si Američané zaslouží prvotřídní osobní železniční systém. Tento rozpočet umožní rozšířit nové vlakové trasy a vylepšit stávající linky po celé zemi. Je to další z kroků, které administrativa Biden – Harris podniká, aby vytvořila železniční dopravu světové třídy pro americké občany.
Historie americké železnice
Americká železnice hrála zásadní roli v rozvoji Spojených států. První komerční železniční linka byla zahájena v roce 1827, přičemž největší průlom přišel s dokončením Transkontinentální železnice v roce 1869, která spojila východní a západní pobřeží USA. Tento systém nejen usnadnil obchod a dopravu, ale také podpořil expanzi na západ. Železnice se stala páteří průmyslové revoluce v USA a i dnes zůstává klíčovým prvkem dopravní infrastruktury, především v nákladní dopravě.
Toto financování podpoří klíčové projekty vysokorychlostní železnice, jako je rozvoj železniční infrastruktury v kalifornském Central Valley, která bude hrát zásadní roli při spojení vnitrozemí s významnými městy státu. Další významnou investicí je projekt Brightline West, který plánuje propojit Las Vegas s jižní Kalifornií, čímž poskytne rychlejší a ekologičtější alternativu k automobilové dopravě mezi těmito dvěma regiony.
Kromě těchto projektů bude část financování určena na modernizaci a rozšíření železničních koridorů ve Virginii, Severní Karolíně a Washingtonu D.C. Tyto investice zvýší kapacitu tratí a zlepší jejich spolehlivost a bezpečnost. Zahrnuje to i rozšíření kapacit Chicago Union Station, což zajistí lepší obslužnost a rychlejší pohyb cestujících v tomto klíčovém dopravním uzlu americké železniční sítě.
Dodatečné financování podstatně rozšíří meziměstské osobní i vysokorychlostní železniční služby napříč Spojenými státy. Investice se zaměří na řešení dlouhodobých infrastrukturálních potřeb, snižování dopravních zácp a zároveň rozšiřování přístupu k efektivním a spolehlivým dopravním možnostem, zejména v regionech, které mají omezené nebo nedostatečné dopravní služby.
foto: Michael Beener – www.unsplash.com
zdroj: www.railway-news.com, vlastní