Středisko údržby Českých drah v Havlíčkově Brodě prochází významnou proměnou. Výstavba nové servisní haly za více než 235 milionů korun běží podle plánu a hotovo by mělo být na jaře 2026. Nové zázemí výrazně posílí kapacitu pro údržbu vlaků v Kraji Vysočina i v sousedních regionech.
Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Havlíčkově Brodě pokračuje bez zpoždění. Během necelých devíti měsíců se podařilo dokončit nosnou konstrukci se střechou a opláštěním, přeložky inženýrských sítí, požární a retenční nádrže i přilehlé objekty, například sklad olejů a čističku odpadních vod. V létě se práce přesunou do interiéru, kde začne instalace technologií pro každodenní údržbu vlaků.
Zástupci Českých drah označují projekt za součást modernizace servisního zázemí. Aktuálně probíhá výstavba dvou nových hal v Havlíčkově Brodě a Chebu, zároveň se rekonstruují a rozšiřují haly v Olomouci a České Třebové. Podle místopředsedy představenstva a náměstka pro servis Michala Krause postupují práce v Havlíčkově Brodě hladce a podle plánu. Dosud bylo namontováno přes 3 000 m² opláštění, odtěženo 7 000 m³ zeminy a připravuje se instalace 10 kilometrů kabeláže.
V posledních měsících se stavbaři soustředili na hrubou stavbu hlavní haly a přilehlých objektů, včetně technických sítí, kanalizace a elektrických přeložek. Bylo položeno více než 500 metrů kanalizačního potrubí a odstraněno sedm starých objektů, které ustoupily nové infrastruktuře. Dokončena byla také montáž střechy a zahájeny práce na instalaci portálového jeřábu s nosností až 12,5 tuny.

Další fáze zahrnuje montáž vnitřních rozvodů a zařízení. Probíhají zdicí práce, betonování prohlídkových kanálů a příprava trakčního vedení. V létě budou pokračovat montáže sekčních vrat, rozvodného potrubí, kompresorů na stlačený vzduch i samotného kolejiště. Instaluje se také portálový jeřáb, který technikům usnadní manipulaci s těžkými díly.
Stavbu realizuje společnost Hala HB, kterou tvoří firmy Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s., a TSS GRADE, a.s. Podle předsedy představenstva společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s., Petra Suchého probíhá výstavba hladce i díky výborné spolupráci mezi investorem, projektantem a zhotovitelem. Projekt je díky tomu dobře organizovaný a směřuje k dokončení v plánovaném termínu.
Z havlíčkobrodského depa vyjíždějí spoje do všech směrů Kraje Vysočina i do sousedních regionů, například do Pardubického, Středočeského a Jihomoravského kraje. Tým přibližně padesáti techniků zde zajišťuje údržbu vozidel různých regionálních řad. Patří mezi ně nové jednotky RegioFox, elektrické jednotky RegioPanter, jednotky RegioShark, RegioSpider a další motorové vozy.
Úvodní foto: www.ceskedrahy.cz
Zdroj: tisková zpráva