iŽeleznice iŽeleznice

Cestování vlakem ČD v aplikaci zhodnotilo přes půl milionu cestujících

České dráhy získávají od cestujících zpětnou vazbu už 2 roky. V aplikaci Můj vlak klienti vyjadřují své názory prostřednictvím hvězdiček. Od listopadu 2022 dopravce obdržel přes půl milionu hodnocení.

V aplikaci Můj vlak se do hodnocení cesty za uplynulé 2 roky zapojilo 134 000 zákazníků Českých drah. Dohromady odeslali přes 550 000 hodnocení, které se drží na čtyřech z pěti hvězdiček

Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah k tomu dodal: „To je velmi vysoké číslo a jsme moc rádi za to, že si cestující udělají na odeslání zpětné vazby čas, patří jim za to poděkování. Díky hodnocení máme představu o tom, v jakých oblastech jsou zákazníci spokojení a kde jsou naopak rezervy. Zároveň nás těší, že celkové hodnocení je dlouhodobě na pozitivních hodnotách. Věřím, že k tomu přispívají nová moderní vozidla, která v posledních měsících míří na koleje, i neustálé vylepšovaní online služeb, především aplikace Můj vlak.“ 

iŽeleznice
foto: www.ceskedrahy.cz

Cestující hodnotí spokojenost s cestou, služby spojené s jízdou, čistotu i kapacitu vlaků a dodržení jízdního řádu. Nejspokojenější jsou s nákupem jízdních dokladů a přístupem personálu, kde je průměrné hodnocení kolem 4,5 hvězdiček. Pozitivní zpětnou vazbu 4 až 5 hvězdiček odesílá 90 %. 

Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu dodal: „To vše nám ve výsledku vytváří celkový obraz o zkušenosti zákazníka s Českými drahami, kdy na začátku je nákup jízdenky a na konci pak příjezd do cílové stanice. Každý měsíc nám cestující odešlou v průměru kolem 20 000 hodnocení.“ 

Podněty ke zlepšení ČD evidují u kapacity a dodržení jízdního řádu a snaží se situaci zlepšit. Pokud se v rezervačním systému kapacita naplní, posilují spoje. Tzv. semafor nově v aplikaci graficky zobrazuje obsazenost u dálkových spojů. Cestující si tak mohou zvolit méně obsazený vlak.

foto: www.endlessworks.cz
zdroj: tisková zpráva