Plzeňský závod Škoda Group dokončil první sériově vyráběnou tramvaj ForCity Smart 38T, která brzy zamíří do metropolitní oblasti Rýn-Neckar. Tento unikátní model, dlouhý téměř 60 metrů, je jedním z dvanácti vozidel určených pro německého provozovatele Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv).
Plzeň je dlouhodobě centrem výroby moderních vozidel městské hromadné dopravy a nyní se do její historie zapisuje další významný milník. Škoda Group zde vyrábí nejdelší tramvaje na světě, jejichž první sériový kus je připraven k nasazení v Německu. Model ForCity Smart 38T je součástí modulárního vozového parku navrženého tak, aby splňoval požadavky městské i regionální dopravy.
Podle Jana Christopha Hardera, prezidenta divize Region West & North ve Škoda Group, je tento projekt výsledkem úzké spolupráce s německým provozovatelem rnv. Cílem bylo vytvořit tramvaj, která zvládne komplexní požadavky moderní veřejné dopravy. Díky své modulární konstrukci, vysoké kapacitě a uživatelsky přívětivým funkcím představuje zásadní krok směrem k udržitelnější mobilitě v regionu. Zároveň více než 20 % komponentů pochází z Německa, což podtrhuje význam evropské spolupráce v oblasti veřejné dopravy.
Nový model 38T je nejen rekordně dlouhý, ale také technologicky pokročilý. Uvnitř se nachází 72,4 km kabeláže, která pohání všechny systémy, zajišťuje plynulý provoz a přispívá k bezpečnosti. Tramvaj pojme až 368 cestujících a díky plně nízkopodlažní konstrukci nabízí komfortní cestování i pro osoby s omezenou pohyblivostí. Výroba každého takového vozidla trvá přibližně 18 týdnů, zatímco menší, 30metrová varianta Škoda 36T je dokončena za devět týdnů.

Tramvaj 38T je součástí rozsáhlé zakázky pro rnv, která zahrnuje 114 tramvají ve třech velikostech – 30metrové modely 36T, 40metrové 37T a 60metrové 38T. Jejich konstrukce umožňuje spřahování do sestav o délce až 80 metrů, což dává provozovatelům flexibilitu přizpůsobit kapacitu aktuálním potřebám. Pokud by se všech 114 tramvají postavilo za sebe, dosáhly by délky 4,2 km. Na jejich výrobě se podílí 214 dodavatelů z celé Evropy, přičemž téměř 75 % komponentů pochází z České republiky.
Výroba tramvají začíná ve finském Otanmäki, kde vznikají hrubé konstrukce, které jsou následně přepraveny do Plzně k finální montáži. Tramvaje jsou určeny pro provoz ve třech spolkových zemích na kolejích s rozchodem 1 000 mm a mohou dosáhnout maximální rychlosti 80 km/h. Jejich obousměrné provedení zajišťuje snadnou manipulaci na tratích, zatímco bezbariérový přístup, široké dveře a moderní informační systémy přispívají k pohodlí cestujících.
S první tramvají 38T, která nyní míří do Německa, se veřejná doprava stává nejen delší, ale také chytřejší. Tento projekt dokazuje, že moderní technologie a inovace mohou zásadně proměnit způsob, jakým se lidé pohybují po městech. Díky svému unikátnímu designu a přizpůsobivosti bude nový typ tramvaje hrát klíčovou roli v budoucnosti městské mobility. Škoda Group tak potvrzuje svou pozici lídra v oblasti inovací a evropské spolupráce ve veřejné dopravě a ukazuje, že budoucnost ekologické a efektivní přepravy už není jen vizí, ale realitou, která se právě rozjíždí.
Úvodní foto: www.skodagroup.com
Zdroj: tisková zpráva